Het vakmanschap-geprek

Elke organisatie van enige omvang kent de systematiek van het beoordelingsgesprek. Door het vakman-gesprek op te nemen in de gesprekscyclus met werknemers, is het mogelijk vakmanschap binnen de organisatie extra te beschermen.
Zij die op basis van prestaties een zeer goede of uitstekende beoordeling krijgen, krijgen het recht een vakmanschap-gesprek te voeren met zijn of haar direct leidinggevende. De werknemer krijgt in dit gesprek de gelegenheid aan te geven welke procedures, regels en afspraken hem hinderen om zijn vakmanschap ten volle tot zijn recht te laten komen.

De manager wordt in dit gesprek geacht de grenzen op te zoeken om de werknemer voor het komende jaar te vrijwaren van procedures, regels en afspraken die de werknemer te berde brengt.

We begeleiden deze originele vorm van organisatieontwikkeling in de vorm van (organisatie)advies, coaching en begeleiding. Neem contact met ons op als deze wijze van gespreksvoering u aanspreekt en deze in uw organisatie wenst in te voeren.

Het onderwerp “vakmanschap-gesprek” staat centraal in een blog op deze site. De betekenis voor een organisatie van deze specifieke gespreksvoering wordt met meer woorden uit de doeken gedaan in een column die op 5 december geplaatst is op “de OrganisatieActivist”.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>